Metoda a proces hodnocení a samohodnocení škol
- slouží jako zpětná vazba o plnění daných cílů
- za úroveň výchovně vzdělávacího procesu odpovídá ředitel
- evaluace probíhá podle evaluačního plánu, který se vyhodnocuje každoročně
- probíhá v následujících krocích:
1. definování oblastí důležitých pro školu
2. stanovení očekávání
3. vytipování sledovaných jevů a kritérií
4. vypracování evaluační zprávy
5. stanovení úkolů a opatření
Oblasti autoevaluace:
- Podmínky vzdělávání- materiální, personální, psychosociální
- Průběh vzdělávání – naplňování cílů ŠVP
- Výsledky vzdělávání – zvládnutí výstupů ŠVP, naplňování klíčových kompetencí
- Řízení školy – kultura škol, komunikace se zaměstnanci, spolupráce jednotlivých subjektů, řešení problémů
- Spolupráce s veřejností - předávání informací zákonným zástupcům, řešení problémů
- Nástroje autoevaluace
- Pozorování, rozhovory, dotazníkové metody, hospitační činnost, vnější evaluace ČŠI, akce pro veřejnost, testy, rozbor dokumentace školy
Kritéria:
- spokojený žák i rodič, naplněnost školy
Za období září 2017 - srpen 2023 bylo zpracováno vlastní hodnocení školy a je k nahlédnutí u vedení školy.